Marcin Dymiter
Porusza się w kręgu elektroniki, field recordingu i muzyki improwizowanej. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska, muzykę do filmów, spektakli teatralnych, wystaw i przestrzeni publicznych. Jest autorem projektu Field Notes, map dźwiękowych i edukacyjnego cyklu muzycznego Tracklista. Prowadzi warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Gra w projektach: emiter, niski szum, ZEMITER, PICA PICA oraz innych, efemerycznych formacjach. Autor książek “Notatki z terenu” (2021), “Maszyny do ciszy” (2023). Współpracuje z “Dwutygodnikiem” – internetowym magazynem o kulturze. W 2020 roku został zaproszony do udziału w światowej wystawie sound artu “Audiosphere. Sound Experimentation 1980-2020”, która odbyła się w Madrycie, w Museo Reina Sofia.
Jako niezależny kurator związany z festiwalami CONTROL ROOM (Gdańsk), Wydźwięki/Resonances (Galeria El, Elbląg). Pomysłodawca i kurator – wspólnie z Marcinem Barskim – projektu „Polish Soundscapes”, pierwszej polskiej wystawy prezentującej zjawisko field recording. Producent muzyczny. Słuchacz i uczestnik warsztatów muzycznych i warsztatów improwizacji w kraju i za granicą, między innymi prowadzonych przez Le Quan Ninha, Andrew Sharpleya, Johna Butchera, Robina Minarda i Wolfganga Fuchsa. Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego, Stypendium Kulturalnego MIasta Gdańska oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011), Fundacji Wyszehradzkiej (2012, 2023). Współpracuje również z fundacją Quiet Parks International. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.